Monday, November 30, 2009

Warga Felda Prihatin: melaksana tanggungjawab membela warga Felda

PKR Negeri Sembilan tidak ketinggalan dalam usaha membela nasib rakyat di kawasan-kawasan Felda di Negeri Sembilan. Atas tanggungjawab itu, satu badan bebas iaitu Warga Felda Prihatin telah diwujudkan bagi melaksanakan tanggungjawab membela nasib warga Felda negeri ini.

Rakyat negeri ini masih tidak menyedari kewujudan badan ini dalam memacu kepentingan rakyat di kawasan-kawasan warga Felda. Masalah utama yang sering membebani wara peneroka Felda meliputi pelbagai sudut yang akhirnya memerangkap kehidupan mereka. Atas bebanan masalah yang dihadapi ramai warga peneroka mudah ditipu dan 'diperhambakan' oleh tindakan-tindakan yang meragut keadilan sosial mereka.

Seiring dengan kewujudan Biro Hal ehwal Peneroka PKR Pusat, Warga Felda Prihatin akan menjadi pemangkin membela warga peneroka Felda di Negeri Sembilan.

Sebagai makluman penting, pejuang-pejuang sosial bagi warga peneroka Felda dari PKR Negeri Sembilan dipimpin sendiri oleh anak-anak peneroka Felda itu sendiri iaitu saudara Haji Muhamad Kamel Yasin yang berasal dari Felda Sendayan, saudara Rebin Birham (Ketua AMK NS) yang berasal dari Felda Palong, Haji Baharuddin Arif dari Felda Bukit Rokan dan Kapten (B) Zolkapli Kassim dari Felda Bukit Jalor, Tampin.

1 comment:

  1. Ajk AMK NS...Sila kemaskini laman blog ini untuk tatapan berita terkini. T.Kasih

    ReplyDelete